Konks Selg

Archive for the month “September, 2015”

Hirm mitte ebaõnnestumise vaid EDU ees.

Järgnev kirjutis on mulle endale meeldetuletuseks, kui kipun valitud teerajal seisma jääma või ettekäändeid otsima, et sellelt maha astuda. Mõistus teab mis on õige, kuid minus on üks hirm, mis mind pidurdab. Üldiselt ma ei karda muutusi ja kohanen nendega kiirelt, mulle meeldib katsetada uusi viise ning käivitada uusi ja loomingulisi protsesse. Kuid selg ja tervis on isiklik teema, millega on läbi aastate kaasnenud palju erinevaid tundeid. See blogi on minu jaoks eneseületus ja enesetreening.

Hirm edu ees kujtab endast kartust elada oma potensiaalile või võimetele vastavalt. Teame vast isegi mõnda andekat inimest, kes oma andeid ei teosta. Hirm edu ees on alateadvuslik foobia, tavaliselt inimene ise ei saagi aru/ ei teadvusta, et tal see on.

Inimesel on mugav olla omale tutavas keskkonnas, kuid saavutused ja edu toovad kaasa muutused elus.  Muutustega  kaasnevaid uued kohustused (senise vabaduse kaotus), võibolla ka tuntus (anonüümsuse kaotus). Senised suhted lähedastega muutuvad: sõbrad , pere, sugulased, kolleegid võivad sinusse teisiti suhtuma hakata. Kaob senine kindlus ja sabiilsus.Edu kaasab vastutust, lisaks tuleb edu hoida.

Hirm edu ees on lähedalt seotud hirmuga ebaõnnestuda. Algul selle kohta lugedes tundus imelik karta edu, mida ju kõik inimesed taga ajavad. Kuid kuu aega tagasi kuuldud mõttevahetus sel teemal on hakanud mu peas oma elu elama. Olen hakanud märkama enda mõttemustrites mõningast sarnasust seoses õnnestumise hirmuga. Just seda blogi alustades olen olnud võitluses isesendaga. Sisemine soov, ideed teostuseks, perspektiivne mõtlemine ja huvi asja vastu on, kuid teostamine on raske. Mitte otseselt, mul on kõik vahendid ja võimalused olemas, et olla füüsiliselt terve ja kirjutada blogi. Raske on sisemine võitlus. Olen täpselt seal kahe seina vahel. Ühelt poolt hakkan oma eduhirmu ületama ja ei soovi vanaviisi enam jätkata; teisalt aga kardan muutustega kaasnevat teadmatust. Kui vaadata  mu esimest postituse teemat: miks mitte alustada, siis hirmuga edu ees on seotud postituse teemavalik ja otseselt selle punktid 3, 4, 10 ja 11 https://konksselg.wordpress.com/2015/08/20/12-pohjust-mis-segavad-seljatreenimisega-alustamist/ .

Edufoobia vastu aitab oma hirmu tunnistamine ja arusaamine, kuidas see elu mõjutab; sellest kirjutamine, oma mitte edu soosivate mõttemustrite ja  vaatekohtade teadvustamine. Positiivne visualiseerimine nii, et edu seonduks heaoluga, rahuloluga saavutatust. Nii et lisaks oma füüsilise tervise parandamisele on see blogi ka vahend minu võitluses hirmuga olla edukas.

Lähemat saab lugeda eduhirmust näiteks

http://www.fearof.net/fear-of-success-phobia-achievemephobia/

https://en.wikipedia.org/wiki/Jonah_complex

4 positiivset saavutused sel nädalal: ehk algaja harjutajana tunduvad väiksemadki muutused suure asjana.

  • Olen hakanud vaatama oma keha peeglist sirutatud seljaga ja see ei tundu enam mulle võõras. Olen võtnud sirge seljaga inimese imidži alateadlikult vastu.
  • Kui teha tõesti vaid kahte harjutust mitu korda päevas, siis on ka päris head tulemused. Näiteks lood endaga kokkuleppe, et teen kõhulihaste sissetõmbamist nõudepesu lõpuni või autoga sõites teatud punktini ja juba oledki sidunud tavalise tegevuse kasulikuga.
  • HabitRPG on üks tore rakendus. Seal endale eelmisel nädalal seatud kohustuslikud harjutused aitavad tõesti järge hoida. Lihtsalt tuleb meeles pidada rakenus hommikuti meeldetuletuseks avada. Habbiti rakenus saatis mulle meilile nädala kokkuvõtte tehtust ja soovitused, kuidas oma tulemusi parandada, näiteks  järgmisel nädalal proovin panna harjutustele ka märguanded külge, ehk see tõstab mu sooritust.
  • Leidsin kaks vastust küsimusele: miks ma pean vajalikuks oma füüsisega tegeleda? Soovin olla tugevam, vitaalsem, et nautida jätkuvalt kõiki elu võimalusi. Teine hea motivaator on hirm, et kui ei hakka endaga praegu tegelema, siis devalveerub füüsis kiiresti ning energia hakkab kuluma elu asemel ellujäämisele.

Muutuste toomine igapäevaellu.

Algul, kui kirjutasin oma teist postitust, siis mõtlesin, et 11-st harjutust, mida saab teha nö igal pool ja millest pooled on venitused, on lihtne ülesanne. Oma parimatel aegadel olen alustanud raskemategi treeningkavadega päevapealt ja teinud neid igal hommikul kuu-poolteist jutti. Kuid, nagu lugejagi  aru saab, ei länud seekord nii.

Esmaspäeval alustades sain kohe aru,e t seekord on 11 uut harjutust liiga palju,  mida meelde jätta. Puhkuse aeg ja päevad on ettearvamatud. Otsustasin, et juurutan oma igapäevategevustesse kaks head ja lihtsat harjutust.

  • Pilatese kõhulihaste pingutamine. St proovid kõhu sisse tõmmata nii sügavale, et tunned ka oma alaseljalihaseid pinguldumas. Püüa hingata ja toimetada normaalselt edasi hoides kõhtu vähekese haaval järjest sügavamalt sees ja alaseljalihaseid pingul. Nii saavutad kontakti oma seesmiste, lülisammast toetavate lihastega. Abiks on ka kui pingutad tuharalihaseid ja reie seesmisi lihaseid. Kogu harjutus kokkuvõtlikult: hoiad aktiivsena/ pinguldad kõhu, alaselja, tuhara ja reie seesmisi lihaseid korraga, hingad rahulikult, ning samal ajal ka teed mõnda rutiinsemat tegevust.
  • Õlgade venitus uksepiidal. Tõstad küünarnukist 90 kraadisele nurgale kõverdatud käed külgedele õlgade kõrgusele. Toetad käed uksepiitadele ja lased sirgel kehal ettepoole vajuda, hoiad venitust lugedes mõttes aeglaselt 20-30-ni. Harjutus aitab selga jälle sirgena tunda ja hoida. Seda tasub teha alati kui oled olnud kumeras või istvas asendis, nt peale raamatu lugemist, tv vaatamist, aias rohimist, arvutis olemist, peale pikka autosõitu, hommikuti jne.

Esimese asjana hakkasin katsetama kus ja kuna saan planeeritud harjutusi märkamatult teha. Pilatese kõhulihaste pingutamise sain hästi ühildada järgmiste tegevustega: nõude pesemine, pannkookide tegemine või üleüldiselt söögi tegemine, juuste kammimine ja meigi tegemine, autoga sõitmine, põranda pühkimine/ pesemine, kappide ja lauapealsete koristamine, rannas olles, seeni puhastdes, kalal olles, jalutades poodi või mujale. Teise päeva õhtuks oli kontakt oma kõhuga saavutatud, kõhulihaste ja seljalihaste ülesleidmine ning pingutamine oli lihtne. Õlgu venitasin rahulikumal hetkel lähimal uksepiidal umbes kolm korda päevas.

Kuna kahe päevaga oli edu nii suur ja joovastust jätkus veel ka kolmandasse päeva, siis alates neljandast harjutamispäevast hakkasin ikkagi tasapisi oma vanade ja  mugavate harjumuste juurde tagasi langema. Ma nagu unustasin ära, et lubasin endale harjutada uusi harjumusi sel nädalal juurutada. Sirvides ja lugedes oma vanu „Digi“ ajakirju, leidsin märkmerakendustetestist HabitRPG, (sobib androidile, iOS-le ja veebis kasutada). See tasuta rakendus on ekstra tehtud motiveerima inimesi tegema asju, mida peab tegema, aga mida sageli ei viitsi teha. Panin sinna kirja oma uued igapäevased tegevused. Kõhulihaste pinguldamine: autoga sõites, nõud pestes, süüa tehes, tv vaadates, hambaid pestes ja kõndides. Õlgade venitust teen kolm korda päevas, ehk õlad hommikul, päeval ja õhtul. Proovin sellega ennast motiveerida edasi harjutama, sest uue oskuse igapäevastumine võtab erinevatel andmetel kahest nädalast kuni kuu ajani aega. HabitRPG aitab järge pidada, millised harjutused on täna tehtud ja millised veel tegemata. Hea seetõttu puhkuse ajal, aitab tegemistel silma peal hoida.

Post Navigation