Konks Selg

Muutuste toomine igapäevaellu.

Algul, kui kirjutasin oma teist postitust, siis mõtlesin, et 11-st harjutust, mida saab teha nö igal pool ja millest pooled on venitused, on lihtne ülesanne. Oma parimatel aegadel olen alustanud raskemategi treeningkavadega päevapealt ja teinud neid igal hommikul kuu-poolteist jutti. Kuid, nagu lugejagi  aru saab, ei länud seekord nii.

Esmaspäeval alustades sain kohe aru,e t seekord on 11 uut harjutust liiga palju,  mida meelde jätta. Puhkuse aeg ja päevad on ettearvamatud. Otsustasin, et juurutan oma igapäevategevustesse kaks head ja lihtsat harjutust.

  • Pilatese kõhulihaste pingutamine. St proovid kõhu sisse tõmmata nii sügavale, et tunned ka oma alaseljalihaseid pinguldumas. Püüa hingata ja toimetada normaalselt edasi hoides kõhtu vähekese haaval järjest sügavamalt sees ja alaseljalihaseid pingul. Nii saavutad kontakti oma seesmiste, lülisammast toetavate lihastega. Abiks on ka kui pingutad tuharalihaseid ja reie seesmisi lihaseid. Kogu harjutus kokkuvõtlikult: hoiad aktiivsena/ pinguldad kõhu, alaselja, tuhara ja reie seesmisi lihaseid korraga, hingad rahulikult, ning samal ajal ka teed mõnda rutiinsemat tegevust.
  • Õlgade venitus uksepiidal. Tõstad küünarnukist 90 kraadisele nurgale kõverdatud käed külgedele õlgade kõrgusele. Toetad käed uksepiitadele ja lased sirgel kehal ettepoole vajuda, hoiad venitust lugedes mõttes aeglaselt 20-30-ni. Harjutus aitab selga jälle sirgena tunda ja hoida. Seda tasub teha alati kui oled olnud kumeras või istvas asendis, nt peale raamatu lugemist, tv vaatamist, aias rohimist, arvutis olemist, peale pikka autosõitu, hommikuti jne.

Esimese asjana hakkasin katsetama kus ja kuna saan planeeritud harjutusi märkamatult teha. Pilatese kõhulihaste pingutamise sain hästi ühildada järgmiste tegevustega: nõude pesemine, pannkookide tegemine või üleüldiselt söögi tegemine, juuste kammimine ja meigi tegemine, autoga sõitmine, põranda pühkimine/ pesemine, kappide ja lauapealsete koristamine, rannas olles, seeni puhastdes, kalal olles, jalutades poodi või mujale. Teise päeva õhtuks oli kontakt oma kõhuga saavutatud, kõhulihaste ja seljalihaste ülesleidmine ning pingutamine oli lihtne. Õlgu venitasin rahulikumal hetkel lähimal uksepiidal umbes kolm korda päevas.

Kuna kahe päevaga oli edu nii suur ja joovastust jätkus veel ka kolmandasse päeva, siis alates neljandast harjutamispäevast hakkasin ikkagi tasapisi oma vanade ja  mugavate harjumuste juurde tagasi langema. Ma nagu unustasin ära, et lubasin endale harjutada uusi harjumusi sel nädalal juurutada. Sirvides ja lugedes oma vanu „Digi“ ajakirju, leidsin märkmerakendustetestist HabitRPG, (sobib androidile, iOS-le ja veebis kasutada). See tasuta rakendus on ekstra tehtud motiveerima inimesi tegema asju, mida peab tegema, aga mida sageli ei viitsi teha. Panin sinna kirja oma uued igapäevased tegevused. Kõhulihaste pinguldamine: autoga sõites, nõud pestes, süüa tehes, tv vaadates, hambaid pestes ja kõndides. Õlgade venitust teen kolm korda päevas, ehk õlad hommikul, päeval ja õhtul. Proovin sellega ennast motiveerida edasi harjutama, sest uue oskuse igapäevastumine võtab erinevatel andmetel kahest nädalast kuni kuu ajani aega. HabitRPG aitab järge pidada, millised harjutused on täna tehtud ja millised veel tegemata. Hea seetõttu puhkuse ajal, aitab tegemistel silma peal hoida.

Single Post Navigation

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: